Sider

lørdag 17. september 2011

Dagen for Thimbleberries

I dag startet vi dagen tidlig fra hotellet i Wadena for å forflytte oss lenger sør i Minnesota. Allerede klokken 8 sto alle damene i resepsjonen med sine ferdigpakkede kofferter,

og de fylte godt opp i resepsjonen. Hvordan skal dette gå da......
Så bar turen sørover via St. Claud og til Hutchinsen,

men underveis måtte det stoppes for å fylle bensin og et par av damene fant ut at vindusvasking var på sin plass. De var gasnke nedstøvet etter kjøring på grusveier i område rundt Wadena.

Da vi kom til Hutchinsen var det reservert bort på denne restauranten for oss av Thimbleberries, og det var nok bra, for her var det rimelig fult. Det var markedt i byen og masse mennesker som handlet.

Her inntar damene lunsjen og ut fra lyder rundt bordet virket det som det smakte.

Så ble vi ønsket vekommen til Thimbleberries av sjefen sjøl, Lynette Jensen, som både designer egne stoffer  og mønster. Her viser hun en av de seneste teppene som er laget i 4 varianter, vår, sommer, høst og vinter. Dette mønsteret fikk vi som gave alle sammen.

Og alle fulgte ivrig med da hun fortalte om historien bak Thimbelberries og viste oss noen tepper og nye stoffer som kommer til nyåret. Tror jammen det ble med noen av dem tilbake til Norge.......
Og midt under denne seansen kom det inn en SMS fra Kari i Norge som var med på turen for 2 år siden.
Hyggelig at du følger oss på bloggen, skal hilse fra alle og spesielt fra Naomi.

Her er en av deignene som skal inn i den nye boken som kommer.
Her kombineres både nye og "gamle" stoffer.

Oppe i andre etasje ligger selve designområde hvor mønstrene blir laget og prøvesydd.
Henger mange flotte tepper her.

Det er åpning ned mot første etasje og her kan vi se deler av butikken, som er etablert for 2 år siden. Før solgtes hennes stoffer bare gjennom andre quiltebutikker. I butikken selges kun hennes mønster og stoffer.
Og der var det mye fint. Det blir et teppe etter dette besøket også.

Og før vi forlot Hutchinsen var vi en tur innom markedet (Art and Crafts marked) for å se hvordan et slik fungerte i USA. Mye flotte arbeider, men kofferten er alt full.

Så måtte vi komme oss til hotellet som ligger i nabobyen, inn med koffertene og så ut å spise.
Nå ble det litt "dyrere" restaurant enn det vi tidligere hadde brukt, men man kan vel ikke klage på en middag til ca. 120 kroner?

Ble litt tid før leggetid til håndsøm i resepsjonen.
Men nå er det straks natta natta. Og så kommer dagen vi skal reise tilbake til Norge.