Sider

tirsdag 15. oktober 2013

Håndquiltekurs, kveld 2

Var på kurs for flere år siden for å lære å håndquilte, men den gangen var det ikke noe jeg fortsatte med.

Med da Kathrine satte opp et kurs denne høsten tenkte jeg at denne gangen måtte jeg bare prøve meg, og da skulle det vare på et helt stykke stoff uten sømmer (forrige gang var det på et teppe sydd sammen av mange deler)

Så for ca 3 uker siden var første kveld med Inger Anne som lærer. Og vi skulle quilte i ramme på et stykke Halvlin, Kari vatt og tynn bomull som bakside.

Første kvelden var det påtegning av mønster og så lære seg å sy med "riktig" fingerbøl.

Og så skulle det trenes fram til kveld 2. Ble litt lite trening mellom kveldene. Og denne kvelden lærte vi om rammer og utfylling av områdene mellom.


Sånn kan det bli,


eller sånn


Og her er mitt arbeide. Så da er det bare å trene og trene og trene.

1 kommentar:

  1. Så spennende! Jeg skulle gjerne vært på dette kurset. Du må kose deg med quiltingen ;)

    SvarSlett