Sider

søndag 5. februar 2017

Da var vi brått i 2017

Tiden går så fort. Og nå er det lenge siden jeg har blogget, men nå skal jeg bli flinkere igjen til å blogge hver uke. Har det som forsett i alle fall...........

Julen tilbragte jeg i Trondheim, og da fikk jeg jo snø i alle fall. Sydd og strikket litt fikk jeg også gjort.


Dette er jul for meg, når asalian kommer i hus.
Hvert år bruker jeg å kjøpe en hvit sådan til min mor.


Og dette er utsikten fra kjøkkenvindu i Trondheim på julaften


Å så er det "sønnen" i huset. Ni måneder gammel kastrert hannkatt som er superkjælen.
Den har hjulpet med med syingen, og stjålet plassen på stolen foran symaskinen.


Dette var en av oppgavene i julen. Sammensying av to lotteritepper til Tåsen.


Og så har jeg twistet mye.
Skal syes ammen mange lapper før man skjærer på nytt og syr på nytt


Her ligger de klar for ny omgang i symaskinen.


Og slik ble den grønne før den ble quiltet.


Og til slutt ble det en rød , en gul og en blå i tillegg.
Disse er i A4-størrelse og skal være med Tåsen quiltelags utstilling på NQFs årsmøte i mars.

Før jul fikk jeg en utfordring fra Roald i markedsavdelingen på jobben om å sy puter med logoen til banken. De skal ligge i noen blå sofaer under Kollen og VM på Ski. 


Vi testet ut litt forskjellig, men endte med å applikere den lyseste rød og det hvite ett-tallet på den mørkeste rød. Så var det å få dimensjonen riktig etterpå, den skulle jo være lik logoen.


Og her er fem av de seks jeg sydde,
Og Roald er fornøyd.

Siste helgen i januar er det Østerled på Kalsnes VGS ved Sarpsborg.
Og i år hadde jeg meldt meg på veskekurs med Nina Strandsplads.


Utstyrt med møbelstoff og D-ringer og karabinkroker var vi klare til å begynne tidlig lørdag morgen.


Og før vi skulle avslutte rundt kl. 16.00 var jeg ferdig med 2 stk
Meget fornøyd med resultatet.


Og her er strikkingen jeg holder på med nå.
Vaffelsokker, enkle, men veldig fint mønster.

Denne helgen er ryddehelg på syrommet.
Blir nok ikke ferdig, må jo se hva jeg har.
Finner nok noen UFOer under veis.

1 kommentar:

  1. Jeg er imponert Gretha. Så mye forskjellig du holder på med! Flotte arbeider!

    SvarSlett