Sider

mandag 17. mai 2021

Then Came June - et nytt bekjentskap

Som første-års pensjonist kunne jeg tilbringe hele 7 uker i Trondheim sommeren 2020. Nå skulle det syes og strikkes osv. Noe på egen hånd hjemme hos mor og lillebror på Ugla, men også endel nede på Quiltegården hos Siw. Hun hadde fått inn noen mønster fra "Then Came June" som er moderne quilter designet av Meghan Buchanan. Siw hadde sydd modell av den som het Meadowland Quilt. 

Jeg falt for modellen og sydde et i min favorittfarge (grønn) i løpet av en helg sammen med noen hyggelige syvenninner. 

Mønsteret er basert på bruk av Fat Quarters, hvor man legger flere oppå hverandre og kutter ut deler i alle samtidig. Så bytter man opp på plassene og får de forskjellige blokkene. Man kan også bruke halvmetere, da får man to blokker av hver. Fint mønster for å slanke stofflageret. 

Hun har også Sew-alongs hvor hun velger ut et av mønstrene sine og lager aktiviteter rundt det over tid. Slik at de som vil ha litt hjelp til å kommer i gang og vite hvordan det skal gjøres. Det er da også lagt ut egen # på Instagram slik at man kan vise fram framdriften.

Høst 2020 var det mønsteret "Nova Star" som den som var valgt ut. Jeg har plukket ut stoffer og kjøpt mønster, men det var så langt jeg kom. Men det er en av prosjektene jeg skal gjøre i ferien nå i 2021.


Blir spennende, moderne mønster med Reprostoffer .

Dere kan lese mer på hennes nettside: https://thencamejune.com/

Ønsker dere en god uke, og så kommer det mer på søndag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar