Sider

søndag 16. oktober 2016

Forberedelser til Klækken

Ikke mye sying hjemme denne uken eller, men bruker tiden til litt planleggingen hva som skal med til Klækken neste helg da UFO-damene skal sy i tre hele dager.

 Men noe "kos" har det vært denne helgen. Lørdag var jeg på Medarbeidersamling i Oslo Fylkeshusflidslag og i tillegg til å ha møte laget vi pulsvarmere i pels, som vi trykket mønster på.
Riktig så fine ble de.


Sort pels med lys grå trykk.
Dette var gøy å lage.

Denne helgen ble det arrangert Quilterally.
Og da er det flere av quiltebutikkene som hadde åpent både lørdag og søndag i tiden 09.00 - 18.00
Siden jeg var opptatt lørdag, ble søndag dagen for min runde.
Tok med meg Solveig T tidlig på søndag og startet hos Kathrines.


Her demonstrerte både Helle og Anna Malin flere ting for oss.
Linjaler, mønster og smarte verktøy.


Å her de to jeg hadde med meg videre til Meretes quilteloft.
De ville heller se på stoffer enn på fotografen.

Å det er vanskelig å være innom butikkene og ikke handle, 
så her litt hva som ble med meg hjem denne dagen.


Her fra Merete. Tråd, litt stoffer og en drikkeflaske med Quiltetekst.



Hadde egentlig lyst å gå på kurs på denne vesken, men det passer jo aldri.
Mønster hadde jeg bestilt og så måtte jeg bare ha noen av de nye stoffene som passet så bra.


Pop-up er kommet i flere størrelser, så det må vi prøve.
Har vært på kurs å sydd den minste.


Og her forskjellige mønster jeg "bare måtte ha"

Kvelden er bruket til å sy modell for "hemmelig prosjekt" til Klækken.


Dette er det eneste jeg kan avsløre.

God uke til alle.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar