Sider

fredag 21. oktober 2016

Endelig Klækkenhelg.............. (syhelg)

Egentlig syntes vi idag at tiden siden i fjor hadde gått veldig raskt. Men føltes ikke slik de siste ukene mens vi gikk å ventet.

Allerede torsdag var ført 5 fra formiddagen og 3 på ettermiddagen samlet på Klækken for å sy i sammen i hele den lange helgen. og de to siste kommer på fredag formiddag.

Vi fem som var mest ivrige med å komme oss oppover var innom Hadeland glassverk for å få med oss Strikkeutstillingen som var der. Og det er vi glade for at vi fikk gjort. En meget flott utstilling med mangfoldet av strikking fra hele landet, og muligheten til å handle strikkebøker, garn og garnpakker.


Dette lyste rett mot oss da vi kom inn.
Designer som jobber og lager mønster for Garnius.no
Må to om det ikke blir en av disse på pinnen hos meg litt senere.


Så var det alle vottene fra votteboken fra Nina Granlund Sæther


Og her mangfoldet av strikking fra hele landet.


Slo meg da jeg så denne instalasjonen at jeg er glad jeg ikke skal 
rydde opp i alle de nøstene etterpå.....


Her litt hønsestrikk fra Cecilie og Linn


Og så det elegante fra Tine Solheim


Til det minste babytøyet fra Tove Fevang


Og en strikket dåpskjole med gullinslag.

Og det var masse mer.
For meg ble det en strikkebok med Latviske votter.
De har et mangfold av strikkemønster.

Men så var det Klækken som sto for tur.
Tømme bilene for symaskiner, stoffer, linjaler, skjærematter, skjærebord osv. osv.


Så var det å rydde til border og utstyr slik som vi vil ha det. 
Begynner å få gode rutiner på dette nå, er jo det 7 året vi er her. 

Så kommer valget kval, hva skal jeg begynne med først?


Jeg hadde funnet en teppetopp som min mor har sydd på 80-tallet som jeg nå setter fleece på og quilter med pyntesommer på de sorte mellomverkene.
Ble nesten ferdig, men slapp opp for orange tråd.

Da var det å rydde bort det og starte på neste prosjekt.
Det kommer det bilder av i morgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar