Sider

søndag 9. mai 2021

Virtual Retreats med Jo, Karen og Lynne i 2020

Til årsmøte til NQF i 2020 skulle vi stifte bekjentskap til en engelsk quiltedesigner og kursleder. Det var Jo Avery som hører hjemme i Edinburgh ScotlandMen som kjent ble jo ikke det noe av. Hun hadde akkurat kommet med ny bok og skulle holde både foredrag og kurs. 

Tror det var av mine venninner, Inger eller Anita fra styret i NQF, som oppdaget at hun skulle prøve seg med Virtual Retreats via Facebook hjemmefra. Sammen med seg på det første hadde hun med seg en annen designer, Karen Lewis som holder til i Leeds.

Det ble et par spennende dager med undervisning via Facebook-gruppe med små instruksjonsvideoer over to dager (en helg).


Sommerfugl etter teknikken New York Beauty, endret av Karen Lewis.
Dette skal bli en pute. 


Og den andre teknikken var applikasjon av stilk og blader som skulle på en toalettmappe.

Denne retreaten var i april, og så kom det en til i april.

Også denne gangen med de samme to, Jo og Karen.


Teknikken her heter Boro, og er lapp på lapp med håndsøm. Var vel en teknikk som ble brukt til å lappe klær, men på et stykke stoff som vi skulle bruke til en Japansk blomster veske. (brukes ofte som lunsjveske)


Det andre vi sydde denne helgen i mai var hus og trær i et lite veggteppe. 
Dette er Jos design.

Så kom det tredje retreatet i juni hvor også Lynne Goldsworthy var med som lærer.

Jeg var påmeldt og fulgte med denne helgen da det ble sydd liten pung, lite brikke med crazyquilt og små school houses, men jeg fikk aldri tid til å sy egne.
Disse er ikke mine, men lånt av Anita Nilsen


Den lille pungen og school house-blokka som er 4 x 4 inch


Og crazy-blokka som hver av 25 blokkene er 2 x 2 inch.


De har fortsatt med flere slike treff på nettet, men tiden strekker jo ikke til, og jeg hadde andre ting jeg hadde lyst å gjøre. De tre har til daglig en nettside med tilbud om kurs og retreats osv.


Det jeg har meldt meg på hos de er deres BOM-klubb som i 2020 het Folk Dance Quilt.  
Den skal jeg ta med på ferie i år og sy blokkene som er kommet så langt.

Da ønsker jeg god søndag kveld og er tilbake om en uke.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar