Sider

mandag 1. mai 2017

To helger med bare quilting

Først var det det Klækken med Kathrines Quiltestue fra fredag 21. april - søndag 23. april


Her var 175 quiltedamer samlet i en stor sal og sydde stort sett døgnet rundt


Og slik så det ut på utsiden av salen rett før dørene åpnet kl. 14.00 på fredag.
Alle ville ha de beste plassene......


Og dette var min arbeidsplass gjennom helgen.

Hadde med mye ferdig kuttet slik at jeg kunne sy og sy og sy.
Ble et par topper til tepper og et par topper til løpere.

Resten av helgen ble brukt på demoer og i butikken.

Så var det hjem og gjøre klar for neste helg, som var Røros med
"Kreative dager med Quiltegården"
Det startet torsdag 27. april og varte helt til søndag 30. april

På forhånd fikk vi en utfordring.
Kjøp stoffpakke (fire Fatquarter) og lag et eller annet til Rørosturen.


Dette ble mitt bidrag.

Opplegget på Røros var også å sitte i en stor sal og sy, men i tillegg kunne man gå på kurs.


Her er "Storstugu" på Røros Hotell


Og her er den smilende Siw som arrangerte det hele.



Og hennes gode hjelpere. Sølvi og Inger Marie.
Like smilende hele helgen.

Torsdag var jeg så heldig at jeg fikk være med kurslærerne på deres guidete tur rundt i Røros.


Røros eldste hus


Pippigata


Røros kirke


Og jeg er glad jeg har med mitt lille sidebord. Fint å skjære på ved symaskinen


På kvelden kunne jeg bruke designerveggen på rommet for å legge opp nye tepper til sying.
Vi fikk kun benytte "syrommet" fra 08.00 - 24.00 


Dette er resultatet av et av kursene jeg var på.
Kosedyr 


Siste dagen var det Clamchell med Irene Blanck fra Australia.
Her tegnet vi på forsiden og tråklet ned


Festet de sammen i rekker og limte sammen før si sydde de til hverandre.
Veldig grei og morsom teknikk. Kommer nok å sy mer av den.


Irene ga oss mange råd og tips.
Takk for et flott kurs.

Godt med en fridag etter retur til Oslo på søndag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar