Sider

onsdag 15. juni 2016

Sommeravslutning og kurs med Andre

Så var det plutselig slutt på UFO-damenes vårsesong, og som vi pleier ble den avsluttet med rekeaften.


Vi lager langbord og dekker opp sammen.


men når vi er ferdig med maten er det kosekroken og søm som gjelder, vi er jo sydamer.


Å så må vi ha litt dessert, bær kaker og så ble det litt is.

Neste dag (fredag) pakket jeg bilen med symaskin, sysaker og litt stoffer og satte kursen for Sverige.


Nærmere bestemt Lapp-Elisa i Lennartsfors.


Her skulle 15 damer tilbringe helgen med kurs med Andre Wallenborg
Det skulle syes lommebøker.


Og i dette rommet skulle vi samles.
Symaskiner og utstyr er på plass


Og så kunne man boltre seg i butikken mens man var der. Det er nok å velge mellom.


Her er alle samlet til slutt med det ferdige produktet.

Så litt bilder underveis


Innmaten med alle lommer


Så er yttersiden satt på


og så glidelåset. Endene ble til sist dyttet inn i selve boken og festet.

Fikk litt tid til annen søm mens jeg var der også, men starter tidlig og avslutter sent på dagene.


Hadde tatt med meg denne boken, hvor det var flere quilter jeg kunne tenke meg å sy.



tok en tur i butikk og valgte pakker med mange farger, og så litt hvitt


Og kuttet og sydde.
Og i løpet av helgen var jeg godt på vei til en ny topp.

Takk for hyggelig helg til damene som var med og til Inger Lise som inviterte.
Og takk til Grete som ikke kunne være med så det ble en ledig plass til meg.

Ha en god uke i solen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar