Sider

søndag 17. april 2016

Kurshelg med Tåsen

Ikke gjort så mye hjemme denne uken, litt applikering på det teppe som jeg holder på med og så plukke fram det jeg skulle benytte til de to kursene i Tåsen Quiltelag denne helgen.

Lørdag med Bente Tufte og et Velkommenteppe, og søndag med Inger Lise Ruud og bruken av Tucker Trimmer-linjalen.

Dette kan dere lise mer om her: Kurshelg Tåsen Quiltelag

Det ble bare en liten håndsydd blokk for meg på lørdag, men på søndag ble det 5 blokker.


Her er jeg i gang med en type av blokker.
Bruk av linjalen til å trimme blokkene ned til rett størrelse gjør det enkelt å blokken i riktig størrelse og at alle spisser møtes .


Her er det "samme" blokka fra tre av oss, hvor man hadde snudd noen av blokkene en annen vei.
De ble svært forskjellige. 


Og her er de jeg fikk sydd på de timene vi var der.
Skal fortsette å teste ut disse og sette det sammen til en samplerquilt.

Snart klar for en ny uke, og da er det å reise til Klækken med Kathrines på fredag.
Ha en god uke alle sammen.

1 kommentar:

  1. Så mye flott du laget. Skal bli spennende å se de ferdig resultatene. Ha en fin uke. klem fra Anne Mette

    SvarSlett