Sider

søndag 18. oktober 2015

Har endelig landet etter USA - tror jeg.

Å reise på "ferietur" i september er kanskje ikke det smarteste man gjør, for det skjer mye på på jobb og på fritiden denne tiden. Og rett etter jeg kom hjem var det inspirasjons-kveld med Jen Kingwell i Voksen kirke. Hun var invitert av Kathrines Quiltestue til å holde kurs og foredrag i 4 dager. Jeg fikk med meg foredraget onsdag kveld.




Det var noe av det som ble vist. Ble med en signert bok hjem den kvelden.

Så har det været møte i Husflidslaget med "Hønsestrikk" kan leses om på http://snorgaffelen.blogspot.no/

Og medlemsmøte i Tåsen, kan leses om på http://snorgaffelen.blogspot.no/

Og så snart møte i Tåsen var ferdig satte jeg meg på nattoget til Trondheim. Skulle på treff med skolevenninner fra barne-og Ungdomsskolen. Treffes til samme tid hvert år.

Endelig var det planlagt helgekurs på Quiltegården samme helg som jeg var hjemme.
Så det ble et kurs på torsdag, og et kurs i helgen 
(fredag kveld, lørdag formiddag og søndag formiddag).  Begge kurs med AnnAKa.


Dette er vesken vi skulle sy torsdag formiddag.


Så langt kom jeg. Resten er hjemmelekse. Skal nok bli ferdig.

Så helgen kurs som var Gridd-applikering og rufseteknikk .


Dette er modellene til Ann. Den nederste var den vi skulle sy som prøvelapp.


Vi hadde mange modeller å velge mellom når vi skulle starte å sy.
Mitt valg falt på disse spisebrikkene. Mine ble i grønn.
Kommer bilder av de ferdige senere.


Dette veggbilde med sauer var også fine. Noen valgte å sy de som løper.


Og mange startet med denne. 


Her har vi læreren som instruerer oss i hvordan vi lager jojoer


Noen av de andre på kurset som sitter foran veggen med alle modellene.

Ble en kjempehelg. 
Så er jeg hjemme i noen dager før UFO-damene skal en helgetur til Klækken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar