Sider

lørdag 12. september 2015

En reise går mot slutten.....

Nå har jeg ikke skrevet siden lørdag, og det skyldes at vi ikke har hatt nett der vi var og alt for trett i går kveld.

Liv og jeg har bodd hos Marian fra lørdag til mandag. Mandag var Laborday, og alt var stengt. Vi var da invitert til familiepicnic på farmen til Audreys foreldre. Den ligger i Hewitt, litt sør for Wadena. Etter en kjempegod lunsj ble vi vist rundt av noen av hennes brødre, og det foregikk med firehjulinger.

Det var gøy, men vi ble overrasket av en regnskur helt på slutten.

Dagen etter ble det en runde til Perham, Detroit Lake og Fergus Falls, alle har flotte quiltebutikker.

Denne ligger i Perham og her blir vi gjenkjent etter å ha vært her for 4 og 6 år siden.

Og dette er inne.

Det er dette også

Og dette er utenfor den i Detroit Lake.
Legg merke til hvem som har de store posene.......

Den siste ble det ikke noe fra, men der hadde vi mange kit å velge mellom, og mye reproduksjoner.

Måtte bare ta med et bilde av frokosten på gården. Earl stelte godt med oss "jenter på tur".

Onsdag startet med et besøk hos quiltelaget Bluegrass, og her var det Show and Tell før vi fikk servert lunsj. Og vi fikk fortalt litt om oss, og hvor vi kom fra, Quiltelag og UFO-damene.

Og her følger bilder av noe de viste oss.

Og det var mye mer, men til slutt på jeg vise hva som lå på bordet.

Kjenner dere igjen denne Kari, Vivi og Elisabeth?

Senere den dagen kjørte vi opp til Bertha, hvor vi besøkte en Amishfamilie som vi har besøkt hver gang vi er her. For 2 år siden tok Audrey med en topp jeg hadde sydd og leverte til dit for håndquilting. Nå var tiden for å hente den. Den var virkelig verd å vente på. Håndquilting kan de. Ingen bilder fra dette besøket, da de ikke tillater det. Men skulle gjerne vist noen av de skjønne små barna, smilende og vel oppdratt.

Torsdag kjørte vi ned til St. Cloud, med en snartur innom en landsens quiltebutikk i Socks. Og så ble det både Crafts Direct og Grubers før vi tok kvelden.

Anonym inngang, men inne er den både stor og innholdsrik.

Dette er ute i kafeområde før man går inn i selve butikken.

Fredag var siste dag med Audrey og Naomi, og etter et par butikker (symaskin og Jo Anns) avleverte de oss ved et hotell hvor et shuttelbuss skulle ta oss ned til tvillingbyene, hvor vi skulle overnatte til i morgen (lørdag)

Litt bagasje er det å dra på. Tusen takk til Audrey, som orket å dra oss med på tur. Takk til Naomi, som møtte oss på flyplassen, kjørte oss rundt og ventet på oss mens vi handlet og handlet og handlet, og mye mer. Takk til Marian som vi bodde hos i et par dager og til Earl som laget mat til oss og underholde oss på gården.......

Mer om siste dag og hjemreise følger senere.