Sider

mandag 2. april 2012

Quiltekurs i Påsken 2012

Dette har jeg gått og gledet meg til lenge, at det skjedde i Trondheim og at det kom helt oppi påsken gjorde ingen ting. Ble rene kinder-egget dette.

Etter visningen fredag kveld, møttes 50 damer i samme lokalet til kurs i 2 hele dager med Gail og Helen.
Quiltegården hadde laget fine materialpakker til alle de mønstrene vi kunne velge å sy i løpet av kurset.


Overblikkbilde av lokalet. Dette er fra løradg da solen skinte inn gjennom vinduene.


Her ser vi ivrige deltagere rundt Helen som viser hvordan vi syr de forskjellige stingene på hennes "Chatelaine" fra lørdagens utvalgte mønster.


Helen hadde med seg syboksen rundt fra bord til bord, og der hadde hun sin broderiramme og viste oss i tur og orden forskjellige sting hun bruker. Tror alle lærte noe nytt her. Jeg lærte hvordan jeg syr penere knuter og hvordan jeg deler tråden før jeg syr. 


Her ser vi damene sitter dypt konsentrert over sine arbeider, og i bakgrunnen kan vi se Gail som underviser.


Her er hva vi kunne sy av Gail sine mønster på lørdag. Har i alle fall kjøpt materialpakke og begynt......


Og dette er hva vi kunne sy med Helen første dagen, holder til saks og målebånd. 
Og noen klarte i løpet av helgen å bli ferdig med noe i alle fall. 


Her har vi damene samlet.


Og trivelig å kunne gå på kurset med Ingeborg, som jeg har vokst opp med på Ugla i Trondheim. Hun hadde tatt veien helt fra Leirfjord for å være med.


Og så var det Merete som hadde tatt veien opp fra Frogner i Akershus for å være med. Hun skulle vel både levere ferdigquiltede tepper og hente nye til quilting der oppe samtidig.


Og her to hyggelige damer jeg satt med, Kirsti og Kjersti (som er mor og datter)
Takk for hyggelig samvær til dere begge, og alle andre som var der.


Og en stor takk til disse to (Helen og Gail) som jeg lærte masse av denne helgen. 
Håper jeg får muligheten til å treffe dem på kurs flere ganger.


Og så en spesiell takk til Quiltegården som sto for hele arrangementet. 
Her ser vi Siw til høyre og Sølvi til venstre.
Ønsker dere en God Påske

1 kommentar: