Sider

søndag 8. april 2012

Påsken 2012 i Trøndelag

Denne påsken vil jeg sikkert ikke glemme. Først med tog til Trondheim, men på Berkåk var det over til buss forbi en skadet skinnegang. Etter hvert kom jeg fram til jernbanestasjonen i Trondheim, hvor jeg ble hentet av lillebror. Skulle på kurs i hele helgen før påskeuken. Hadde gledet meg lenge til dette. Var med på kurset, men noe redusert, da vinterens andre forkjølelse hadde satt seg ordentlig fast med hoste og snørr...... Men da var det kanskje greit at været på utsiden var som det var. Noen dager har det til tider snødd på tvers.


Og første påskedag ser det slik ut. Med hjelp av litt varmegrader innimellom ligger det ca 50 cm snø som har kommet av den siste uken. Grillingen ute her på terrassen kunne vi jo bare drømme om.


Litt idyllisk med snø på trærne, men det var ikke det jeg ville ha denne påsken. Ble litt misunnelig på de som er på Østlandet i stort sett fint vær. Og nå når jeg snart skal nedover igjen blir det dårlig vær der også.
Men det dårlige været ute kan bøtes på med noe koselige håndarbeider inne i en varm stue.


Genseren til Beate har vokst betraktelig denne påsken, så det er nok ikke utenkelig at den blir ferdig snart....
Masse mønster som man må følge med på hele tiden for å ikke strikke feil.


Men det blir fint til slutt, håper jeg.

Fortsatt God Påske til alle, 
og bare et par dager til nå så er det retur til Oslo og jobben.

2 kommentarer:

  1. Flott genser du strikker!
    Påskeværet i år er ikke noe å skryte av nei!
    Kos deg de siste dagene og hils din mor!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Du har valgt feil reisemål i påsken. På Hvaler har det vært flott med sol og iskaldt. Lue og votter var et must. Kjempe fin "ny blogg" du har laget. Mye lettere å lese!!! Flott. Vi sees vel i morgen? Klem Heidi

    SvarSlett