Sider

mandag 18. april 2011

Inspirasjonkveld og kurs med Sue Daley

Da Kathrine snakket tidlig i vinter om at hun hadde fått fatt i Sue Daley fra Australia til å holde kurs i Voksen kirke rett før påske, var jeg ikke sen om å melde meg på. Å det va det tydligvis mange andre som også hadde gjort. 30 damer på hvert kurs torsdag, fredag og lørdag er bra, men ser at flere av damene hadde sikret seg med flere dager. Men oss som jobber på dagtid må nøye oss med lørdagen. Og for en dag.


Her er Sue med en av sine mange modeller. Hun syr både Engelsk papirsøm og needleturn applikering på sine tepper. Hun laget selv maler til å skjære ut deler til dette på en enklere måte en vi vanligvis gjør.



Her er hva de staret på dag en. Masse av både papirsøm og applikering her.


Så var det teppe de startet med dag to. Dette var et teppe med mange samplerblokker i begge teknikker.


Og her er utsnitt av teppe som man skulle begynne på dag tre (lørdag) "Gypsy Garden" som var et helt nytt mønster som hun først viste på sin tur i Europa. Dette var det jeg begynte på. Man rakk å lære teknikkene, så det er bare å fortsette hjemme. Og det gjorde jeg. Blir nok mere av det i påsken også.


Det var mange kjente på lørdagskurset. Her ser vi to av dem ivrig arbeidene. Kurset var fra 11.00 - 17.00 og alle jobbet intens i denne tiden, bare avbrutt av en deilig lunch laget av Heidi.
Og så møtte man opp litt før for å kunne se om det var noe man kunne handle i butikken som Kathrine hadde tatt med seg. Og det var det.

Her er noen av de andre spennende teppene med ferdige mønster med maler og papp.

Her er vel en av favorittene. Malsett ble kjøpt, men når jeg skal få tid til å sy den får vi se......

Og her er ennå en. Takk Kathrine for at du inviterer slike flotte kurslærere og husker å spørre meg om jeg vil være med.

2 kommentarer:

  1. for noen flotte arbeider!!!! Holder meg til strikkepinnene jeg.

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder Greta.Kjempe gøy å se. Tradisjonelle quilter er flotte og de viser virkelig teknikk og søm kunster. Gleder meg til å se resultatene dine også etter hvert

    SvarSlett