Sider

fredag 9. november 2012

Mer ferdig

Da er jeg snart klar for årets første julemarked. Østensjø Husflidslag arrangerer den i Oppsal Samfunnshus lørdag 10. og søndag 11. november. Da er det greit med litt ferie denne uken, selv om det er litt annet å gjøre også. Onsdag var det medlemsmøte i Tåsen Quiltelag, og der fikk jeg vist fram to tepper som endelig var ferdige.


Her er krabbeteppe som Blue Alexa skal få. Dette er morens favorittfarger (ikke rosa der nei)



Og dette er et av tre tepper jeg opprinnelig sydde for hånd på 80-tallet. Da quiltet vi ikke slik som nå.
Vi la i platevatt (syntetisk) og gamle laken på baksiden, og så festet vi det litt her og der.
Teppen fikk en oppfriskning nå i sommer med ullvatt inni og flanell på baksiden. 
Og så er det Merete Ellingsen som har quiltet dem på en av sine longarms.
Beate, som er eier av teppene, sier seg fornøyd med resultatet.


Og så må jeg bare vise Anitas flotte teppe som er i batikker og sydd med en en tenikk vi hentet inne på Missouri Star Quilt. Ble et flott teppe.

Torsdag var det medlemsmøte i Østensjø Husflidslag og det var toving som sto på programmet.
Enten som de gjør her med gønnsåpevann. 


Eller uten vann, men med nåler (filting) 


Og noen strikket på medbragt arbeide.

Da er det bare å få pakket resten av det som skal være med på julemarkedet og finne veien ned til samfunnshuset  Der skal jeg og tre andre ta i mot varene som skal stilles ut og selges denne helgen.

Velkommen innom.

1 kommentar:

  1. er så imponert over de teppene! For et arbeid!
    Holder meg til strikkepinnene jeg.

    SvarSlett