Sider

søndag 12. februar 2012

Endelig en "Frihelg"

Etter å ha startet året med aktiviteter hver eneste helg, var det endelig en helg hvor jeg kunne gjøre akkurat det jeg ønsket. Det ble både sying og strikking., og så litt sånn kjedelig husarbeide......

Skal i bursdagselskap i kveld, og da må man ha med gave. Og de ble ferdige i går kveld.


Votter til Beate og Svein. Lenge siden jeg har strikket votter med mønster nå. Litt uvant til først, men kom fort inn i det, og fort gikk det også. 


Og så er det min veldig dårlige samvittighet. Da Beate fylte 40 år (for 10 år siden) fikk hun garn til en Arangenser som hun ønsket seg. Startet på nesten med en gang, og kom så langt som 20 cm oppover forstykket. Og så ble den liggende. I begynnelsen av januar skulle jeg virkelig ta med selv i nakken å strikke den ferdig (før hun fylte 50 år), men hvor i alle verden er mønsteret. 
Nå har jeg lett og lett uten at det har dukket opp (og det var her rett før jul). Og plutselig i går kveld så dukket det opp igjen, så nå har jeg ingen unnskyldning mer, så jeg vet hva jeg skal jobbe med framover.


I tillegg har jeg fått sydd litt mer på teppe jeg startet med forrige helg da vi hadde "Sy Sammen helg" for Tepper som Varmer i Tåsen Quiltelag.  Vi hadde masse stoffer igjen fra forrige gang vi arrangerte dette (for 4 år siden) Jag fant noen ferdige blokker og laget flere i samme stil. Har nå satt sammen noen av disse blokken og et nøytralt stoff til et tepper, men har blokker til i alle fall ett til.


Og her er noen bilder fra forrige helg. Torild godt i gang med klare fine farger.


Og sannelig var det noen som ble ferdig med toppen i løpet av denne lørdagen også. Håndapplikert ugle til tross. Bak dette teppe er det Anne Kari som "gjemmer seg"


Anne Ida hadde i dette teppe bare brukt stoffer hun fant i de stoffene vi hadde fra før. Til å med "stygge" stoffer ble fine her. 


Og her er det Lisabeth som var godt i gang med et teppe.


Men det er mye stoffer igjen til mange flere tepper.  Men vi er igang.
Oppfordringen til alle i Tåsen er jo at vi skal kunne lage mage tepper som vi leverer til NQF's
Tepper som Varmer i forbindelse med jubileumsmiddagen i november.
Vi skal ha en ny sy sammen-dag i løpet av våren.

Bra vi ikke blir arbeidsløse.

4 kommentarer:

  1. Ja, se der. Det er noen som får det til! :0)
    Flink er du!
    :0)

    SvarSlett
  2. Frihelg!!! Ja du kan så si. Ikke lat helg iallfall. Du har jo jobbet som bare det. Vi sees til tirsdag. klem Heidi

    SvarSlett
  3. Hei!! Morsomt med den aran-genser gaven....... Måtte le litt:-) Håper du blir ferdig til hun blir 50!? Det å bli ferdig, er en av grunnene til at jeg sjelden tar på meg strikkeoppdrag!! Jeg hater presset på å bli ferdig!! Noe helt annet. Jeg kommer ikke på neste Tåsen møte. Er borte med jobb. Kunne du tenke deg å blogget for det møte. Tror ikke det er noen i styret som kan gjøre det. Du skal få kodene av meg, men du har dem kanskje?? Hilsen AnneKari:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan jeg så klart gjøre Anne Kari.

      Slett