Sider

søndag 2. oktober 2011

Kurshelg

Så var ennå en uke gått, og en ny helg lå for døren. Hadde meldt meg på "Sjalkurs" med Husflidslaget denne helgen, men inntil noen dager før, visste vi ikke om det kom til å bli gjennomført. Men med litt ekstra markedsføring, ble det såpass mange påmeldte at det ble gjennomført.

Kurset skulle være her oppe jeg bor, og være totalt 9 timer fordelt på fredag kveld og lørdag formiddag.
Ønsket å bli inspirert til å strikke sjal, og se muligheten til å se de forskjellige måter dette kan gjøres.

Har tidligere vist det grønne jeg startet opp i forrige uke, med garn kjøpt i USA.
På kurset har jeg startet 2 stk.


Dette fant jeg i siste Familien, og så var det bare å kjøpe garn.
Ser komplisert ut, men man må bare konse litt de første omgangene til man får mønstre inn i fingerene.
Så jeg fikk startet med det, men fant ut at det kan jeg fortsette med hjemme, der det er litt stillere enn på kurset...... ha ha ha.


Dette var enklere å strikke mens man pratet. Er egentlig masse forskjellig garn med ros og rød, og litt gull.
Ble vel bortbestilt allerede.....

På slutten av denne uken kom sommerne tilbake for noen dager. Og fikk på fredag kjøpt noen blomster jeg hadde bestemt å sette ned i jorden utenfor inngangen. Det skulle gjøres søndag, men da kom regnet, så de står på balkongen forstatt.


Flotte disse til kr. 50.- pr. stk
Får nok se om været er litt bedre i morgen, eller tirsdag.


Onsdag kveld dukket disse opp på døren med takkekort fra moren til dåpsbarnet som jeg sydde om dåpskjole til i forrige måned. Koselig at de blir fornøyd.

Da er det straks ny uke med masse gjøremål, som styremøte for å legge planen for husflidslaget våren 2012, møte i Tåsen og Ufojentene og Gøy med garn, og da er det brått helg igjen.
Ha en god uke alle sammen

1 kommentar:

  1. Du kan vel ikke få tid til å gå på jobb denne uka med så masse fint stogg og så lekkert garn? Fint at kurset gikk som planlagt. Og med de kurslærerne kan jeg tenke meg det var stemning. Best å strikke mønster hjemme. Ha en fin uke!! Hilsen Heidi

    SvarSlett