Sider

fredag 27. mai 2011

På strikkeoppdrag i København

Onsdag reiste jeg med en del kollegaer på tur med DFDS til København med hjemkomst i morres (fredag)

Og når man er på en slik snartur til den danske hovedstaden er Strøget et område som må tråles opp og ned. Da rykte var at strikkebutikken, som bare måtte besøkes, var lagt ned, hadde jeg fått i oppdrag å finne en ny som det var verd å besøke.

Men føste stoppested var en butikk med knapper, glidelås og bånd, som også "bare måtte besøkes" Den heter Handelen og ligger i Vingårdstræde 19. (parallell gate med strøket. Når du står på Kongens nyetorg er det 2 gater ned til venstre)

Fikk handlet litt. Noe skal som pynt på et teppe som er under arbeide og noe på en veske som jeg fikk lyst til å sy (bare for å få brukt båndet med blomster)


Så var det å komme seg opp på strøget, og her er jeg kommet til Højbroes plass, men uten kinesere.


Før jeg videre var det både en tur inn på Kondelig Dansk porselen (kjøper bestandlig et dekorert porselnesegg for å henge i vindu i stuen) og så Søstrene Grene.

Hadde Gogglet nettet etter strikkebutikker i København for å kunne finne noen i nærheten av Strøget.
Fant ut at det var i alle fall to i Fiolstræde som ligger som en gate som går ut i fra Strøket rett etter kirken.

Først kommer man til Vår Frues kirke og så til Universitetet på venstre side.
Så kommer det en liten strikkebutikk på høyre side, men fortsetter du ennå lenger opp kommer du til Uldstedet som ligger i Fiolstæde 13.

Her ser vi fronten på butikken. Koselig inngang og koselig inne. Og nedenfor ser du bare en av veggene fylt med garn.

Dette garnet var fra Isager og var i forkjellige varianter, ren ull og med blandinger.
Dere finner butikken på dette nettstedet:


Jeg fant også en ferdig pakke designet av Hanne Falkenberg, så da var jeg fornøyd.

På den første strikkebutikken fant jeg dette garnet, som jeg bare måtte ha. Strikkepinne i vesken som passet og før middag i går var jeg i gang med et nytt sjal.

2 kommentarer:

  1. ÅÅåå sukk og dobbeltsukk.. her var det sååå mye fint å drømme seg bort med.... ;-))))) Hadde man bare hatt mye mere tid.. skulle gjort alt vet du... kooos deg!!! Solveig

    SvarSlett
  2. Gretha, du fant mange fristelser på denne turen;)

    SvarSlett