Sider

mandag 6. april 2015

Påsken 2015

Har vært lenge mellom hver gang jeg skriver noe på bloggen nå. Har ikke hatt så mye å skrive om eller vise fram. Men i og rundt påsken har jeg fått tid til å gjøre noe av mitt håndarbeide (sy, strikke og hekle), så nå har jeg noe å vise fram.


Noen quiltere har de siste årene leid oss et lokale på Oppsal (der jeg bor) som vi fra Palmelørdag og fram til onsdagen før skjærtorsdag er samlet for å sy eller strikke (eller noe annet)
I tillegg til noen av UFO-damene er også andre invitert til å delta.
Noen er bare innom for en dag og noen er der mange. Og den "harde kjerne" er der alle 5 dager.
Vi var vel 7 på det meste.


Her ser vi noen av dem i aksjon.


Og sånn kan det se ut ved symaskinen.....


Og så er det greit å ha en designervegg å få hengt opp ferdige blokker fra noe som skal bli et flott teppe om ikke alt for lenge.


Fikk sydd ferdig en symappe og en liten veske til å ha på belte.


Fikk sydd ferdig alle stjerneblokkene på "Sy sammen" 
og har i selve påsken hjemme fått renskjært dem. 
Godt man har en linjal som passer akkurat da.


Og så mye avskjær blir det av over 70 blokker.
DA skal det bare syes hjørner på de. 


Fikk også sydd på noen tepper til Tepper som Varmer" 
Litt quilting (kun enkel rettsøm) og sy lukkekanter.
Skal overleveres til NQF på Tåsen sitt medlemsmøte på onsdag.


Og så til slutt Påsken fra balkongen.

Ha en god uke.

1 kommentar: