Sider

fredag 21. juni 2013

Strikketreff

"Strikkesida" er en gruppe på Facebook som i løpet av sine 2 år som gruppe har fått rundt 29.000 medlemmer. For en tid tilbake inviterte de til strikketreff i Oslo


og sist søndag samlet drøyt 70 strikkedamer seg i FAFOs lokaler bak 
Grønland kirke til strikking, lunsj og foredrag i 5 timer. 


Selv gruppen er startet av Aase Lynne, men primus motor for dette arrangementet var denne damen,
Denise Samson, som til daglig er både strikkedesigner og oversetter av bøker om strikking og hekling.
Hun fortalte om hvordan hobbyen ble en levevei.


Strikkedesigner Stella Tveter snakket om hvordan endre på ferdige mønster.
Hun startet sin strikkekarrière hos Du store Alpakka.


Og så var det strikkedesigner Linda Marveng som viste modeller fra sin bok.


Trodde bare jeg kjente Betty som jeg gikk dit med, men sannelige møtte jeg tre andre jeg kjente også.
Og her noen oversiktsbilder av alle damene.




Og dette heklede nettet bare falt jeg for og måtte fotografere.
Kan nok hende jeg prøver dette også.

Og så er det helg igjen og ute regner det.
Da kan jeg sy eller strikke da kanskje......

God helg!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar