Sider

søndag 14. oktober 2012

Kort tid igjen......

Bare få dager igjen til 11 stk av oss skal en veldig lang helg til Klækken for å sy. De fleste av oss skal reise opp torsdag ettermiddag og bli til søndag. Og alt handler om Patchwork and Quilting. Vi er oppe tre ganger om dagen for litt mat og så sover vi litt i mellom slagene.

Men tiden før har vært travel med andre ting. Høstmøte i Østensjø Husflidslag sist tirsdag var hyggelig, og det samme ble UFO-dagen i Fugelemyra Kafe, men det kan du lese om her. http://snorgaffelen.blogspot.no/

Onsdag var jeg en rask tur til Trondheim for å treffe "gamle" skolevenninner fra barne og ungdomsskolen som jeg så for første gang på svært mange år i fjor. Vi ble enige den gangen om å møtes hvert år den 10.10 for spise middag sammen og skravle. Og neste år er allerede avtalt. Og da blir det tradisjon.
En av disse damene er også glad i strikking og har egen blogg http://strikkemasker.blogspot.no/ og her har jeg latt meg inspirere til å strikke "Vikleskjerf" og se hvor langt jeg er kommet.....


Den strikkes som en lang tube og endene syes sammen til slutt. 
Skal kunne gå to ganger rundt halsen. Jeg har brukt Pt5, men mange strikker i Alpakka.

Torsdag var UFO-damene hos meg, og siste planer for Klækken ble lagt.
Jeg tror alle er litt "reisesyke"


Og dette søte broderibildet fikk jeg i gave av Naomi.
Må bare finne en plass det kommer til sin rett.



I dag er det Beate og Sveins tepper som får lukkekanten på.
Dette er tepper sydd på 80-tallet som er kvikket opp med ny vatt og bakstykke. 
Og så sendt til maskin-quilting hos Merete Ellingsen.


Og så er det pakkingen som er godt i gang. Her er det noen "Tepper som Varmer" som mangler bakstykke.
Men flere egen ting skal også med. Må ikke bli fri for prosjekter mens vi er der......

Å så for å lade ordentlig opp til torsdag,
Mandag er det Quiltekafe hos Kathrines Quiltestue fra kl. 18.00 og
Tirsdag skal noen av oss på Sue Daily-klubb med Helle.

Tror ikke jeg blir lei av syingen selv om det blir mye av den i noen dager nå.

Kommer "reise-reportasje" under veis.

Ha en god sy-uke alle sammen!!!

3 kommentarer:

  1. Hei Gretha,
    du har kommet lengre enn meg ser jeg. Jeg syns det ble så kjedelig at det blir bare en stripe eller to for dagen. Kanskje den blir ferdig til jul..

    SvarSlett
  2. Skjerfet begynner å vokse ser jeg. Blir sikkert fint og varmt. Må tenke litt på om jeg skal lage også. Herme vet du. Men for et fantastisk flott brodert bilde du har fått!! NYDELIG. Vi sees vel i morgen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ikke jeg heldig? Kommer ikke på Gøy med Garn denne gangen, skal på kurs hos Kathrine, så dere får klare dere uten meg. Går nok bra det.....

      Slett